top of page
  • 作家相片cathy leung

練琴 #2


試過有學生上堂喊過:「我練左3個鐘啦,點解你話我彈得唔好」欣賞佢既付出,但練彈得好唔好,視乎是否練習正確,另一樣係The Plateau of Latent Potential。


「考試先溫書」、「比賽先練習」既人大有人在。於是將呢種學習模式套用彈琴上,但彈琴與學術係兩回事。到限期前先出力練,練極都達唔到成果,又覺得自己付出太多沒有成果就是「天份」問題。越彈越自我懷疑,越迷失越無興趣。


學術可以靠短暫記憶過關,臨急抱佛腳默書完可以暫時同詞語彈琴學記號、拍子、音符、手(腳)協調等, 每堂都要將知識累積,唔練習唔記得左其中一部分,歌曲就不能延續下去。持續+重覆練習就係將短期記憶轉換成長期記憶。


因此十分鼓勵初級就培養練琴習慣,入門較淺易+持續肯付出時間,係最容易見到效果。如果到2、3級打算考試時先練,一來難度、要求高左,需要付出時間較多。就算過到比賽/考試,好快會重現惰性,變成惡性循環。


有時收到查詢話學左好耐但連一首歌都彈唔到,問及與老師有否上足堂課+練習就開始支吾以對⋯認為少上一兩個星期,少練習唔係咁大件事⋯試過有同行要求一定要上足堂課,竟然被反問老師係咪好等錢洗?點解會咁貪錢?


如果唔求要進度+進步,上少啲堂、練得少又真係無所謂。有要求但又唔肯上足堂+練習,就唔好用無天份無興趣作為擋箭牌,長期停滯於Valley of disappointment 唔係無原因嫁!




最新文章

查看全部

幼稚園(4、5歲)學琴-下篇

➡️父母擔心上堂不專心或學不好,希望可以陪伴上堂。小朋友如果有父母在身邊的話,學習的專注力會下降。如學習環境在家中,效能再會大大減低。所以我會叫父母嘗試放手,小朋友不單止專注力、集中力、學習效率、獨立性提高,父母還有me time可以放鬆一下。...

幼稚園(4、5歲)學琴 - 上篇

身邊認識的家長都會問我:幾多歲會給予自己的學琴?!雖然未到合適年齡,但又常說要學琴+搶鋼琴彈但現在還需要觀察一段時間⋯ 大B細B + 小朋友發展程度+家庭教育。就算同樣4歲,能力都可以差很遠。 教過4、5歲自理能力及決斷力十分高,上堂不需寫記錄,自己可以獨立完成功課+獨立練...

Comments


bottom of page